| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza, literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora ) vypravování |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým textům v minulém čase a vyhledá v nich potřebné informace. |
Práce s textem v minulém čase, nepravidelná slovesa, otázky, zápor. Téma - cestování, dovolená, denní režim |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. |
Souhlasné, střídavé, vrcholové a vedlejší úhly. Měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů. Konstrukce trojúhelníků pomocí sss, sus, usu. |
V úterý 26. a ve středu 27.11. kontrolní písemná práce z první čtvrtletí. Průběžné opakování a procvičování probrané látky. |
| Člověk a jeho svět |
Dodržuje zásady hospodárnosti. |
• hospodárnost |
|
| Svět přírody |
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalšícj informačních zdrojů. |
základní geografické, topografické a kartogarfické pojmy. výběr geografických informacía jejich zdrojů |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
Společné znaky prvních civilizací. • práce s mapou |
Indie, Čína Asie, Afrika |
| Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
• nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem |
|
| Kultura ducha a těla |
Vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření. |
Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření. |
Tvorba televizních zpráv. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová a volejbalová průprava, pohybové hry s míčem přehazovaná, vybíjená, přihrávaná, |
|
| Člověk a svět práce |
Získání znalostí o druzích stromů, jejich pšstování, vlastností dřeva a jeho využití v průmyslu, architektůře, umění a energetice. |
Výklad učitele, knihy o stromech, ukázky druhů dřev a praktické zkoušky tvrdosti různých druhů dřev opracováním. ( hoblováním,řezáním a pilováním.) |
|