| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace. Rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj. |
přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války typy manipulativních technik a způsoby rozpoznání manipulace, srovnání různých typů tiskovin, seriózní a bulvární tisk komunikační záměr, prostředky k jeho dosažení, manipulativní techniky |
|
| Anglický jazyk |
žák se vyjádří ústně k probíraným tématům žák rozumí jednoduchým poslechům a promluvě žák čte s kontextovým porozuměním |
Heroes, King Arthur přídavná jména s koncovkami -ing nebo -ed dokončování příběhu, popis scény |
|
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Opisná vazba seguir + gerundium; konstrukce antes de + infinitiv; vztažné zájmeno cuyo, cuya. |
| Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům; napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
"• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života • porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám • psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností • stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace • tvorba otázek |
časování sloves - testy |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyžívá vztah mezi napětím proudem a odporem při řešení úloh. Řeší reálnou situaci pomocí rovnic Užívá pojem množina bodů daných vlastností |
Zavedení Ohmova zákona Rovnice s neznámou ve jmenovateli Zavedení základních úloh, zavedení Thaletovy věty |
|
| Svět přírody |
určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
cévní a mízní soustava |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětluje nástup Hitlera k moci. Vysvětlí úrok přijatý a placený. |
NSDAP,nástup Hitlera a nacismu rozdíl mezi úroky |
|
| Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti- odbíjená. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
volejbalová průprava - horní a spodní odbití, horní a spodní podání, pohybové hry s míčem, hra doplňkové sporty - košíková, florbal, přihrávaná |
|
| Člověk a svět práce |
žák se orientuje v nabídce středních škol a porovná jejich požadavky |
materiály ze Dní otevřených dveří a výstavy Schola Pragensis |
|