| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užití. Odlišuje spisovný a nespisovný projev. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
• staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů • útvary a poloútvary národního jazyka, vrstvy spisovné a nespisovné češtiny, nadnářečí • vrstvy spisovné češtiny (čeština hovorová), vrstvy nespisovného jazyka (poloútvary národního jazyka - slang, profesní mluva, argot) • vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a interpretace (pravidla interpretace) |
|
| Anglický jazyk |
Vyplní údaje do formuláře. Napíše jednoduchý text. |
Téma: Film - psaní recenze a další aktivity s tím spojené. |
Opakování učiva poslední lekce, přechod na novou učebnici. POZOR: staré učebnice je možné prodat páťákům! Informujte se u paní učitelky Richtermocové. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel |
Určování času; telefonické rozhovory; časování zvratných sloves; časování sloves s přehláskou: o, u - ue, e - ie, e - i |
| Německý jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
"• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů " |
Účastníci výměny s Rottweilem nosí do konce měsíce zálohu 3 000Kč paní učitelce Jančákové. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje vztah přímé a nepřímé úměrnosti. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
Přímá a nepřímá úměrnost, trojčlenka. Zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů. Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka. |
|
| Člověk a jeho svět |
Vymezí vztah křesťanství ke kacířství a jiným věroukám, vysvětlí konflikty mezi světskou a církevní mocí. |
světská - duchovní moc Rozkol v církvio |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (obratlovci). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (plazi). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických skupin. stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi) |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin (plazi) plazi |
|
| Člověk a společnost |
Chápe úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka. Uvede a porovnává nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej,leasing) |
křesťanství, Desatero |
|
| Estetická výchova |
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně i skladby různých stylů a žánrů. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění • hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v přehazované, odbíjené a košíkové doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
Tvorba modelů místností, budov, měst apod. dle vlastního výběru z různých materiálů. |