| Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
shrnutí: skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů, druhy přídavných jmen, skloňování podstatných a přídavných jmen, tvary duálové literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza, literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora ) vypravování |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého života v minulém čase. |
Nepravidelná slovesa, tvorba otázky a záporu v minulém čase, dovolená, cestování |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Využívá potřebnou matematickou symboliku. Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
Druhy úhlů - členění na tupé, ostré, pravé, přímé, souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové. Měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů. Převody jednotek - délkových a plošných, procvičování. |
|
| Člověk a jeho svět |
Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi. |
Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika - prosociální chování (neočekávání protislužby). |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
rozšířeníavýznam živočichů, hospodářsky využívané druhy, ochrana živočichů. základní geografické, topografické a kartogarfické pojmy. |
|
| Člověk a společnost |
Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. |
• vývoj světových regionů Spoelečné znaky nejstarších civilizací. |
Egypt, v EV stavba modelu pyramid. |
| Estetická výchova |
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
• nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem |
|
| Kultura ducha a těla |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
• vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
Tvorba modelu - Babylonská věž, pyramidy. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová a volejbalová průprava |
|
| Člověk a svět práce |
Získání znalostí o druzích stromů, jejich pšstování, vlastností dřeva a jeho využití v průmyslu, architektůře, umění a energetice. |
Výklad učitele, knihy o stromech, ukázky druhů dřev a praktické zkoušky tvrdosti různých druhů dřev opracováním. ( hoblováním,řezáním a pilováním.) |
|