Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 11.11.2013 do 22.11.2013

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. shrnutí: skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů, druhy přídavných jmen, skloňování podstatných a přídavných jmen, tvary duálové literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza, literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora ) vypravování
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého života v minulém čase. Nepravidelná slovesa, tvorba otázky a záporu v minulém čase, dovolená, cestování
Matematicko fyzikální základ Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Využívá potřebnou matematickou symboliku. Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. Druhy úhlů - členění na tupé, ostré, pravé, přímé, souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové. Měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů. Převody jednotek - délkových a plošných, procvičování.
Člověk a jeho svět Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi. Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika - prosociální chování (neočekávání protislužby).
Svět přírody Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. rozšířeníavýznam živočichů, hospodářsky využívané druhy, ochrana živočichů. základní geografické, topografické a kartogarfické pojmy.
Člověk a společnost Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. • vývoj světových regionů Spoelečné znaky nejstarších civilizací. Egypt, v EV stavba modelu pyramid.
Estetická výchova Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. • nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem
Kultura ducha a těla Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. • vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření Tvorba modelu - Babylonská věž, pyramidy.
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. basketbalová a volejbalová průprava
Člověk a svět práce Získání znalostí o druzích stromů, jejich pšstování, vlastností dřeva a jeho využití v průmyslu, architektůře, umění a energetice. Výklad učitele, knihy o stromech, ukázky druhů dřev a praktické zkoušky tvrdosti různých druhů dřev opracováním. ( hoblováním,řezáním a pilováním.)