| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami úvaha |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu zřetelně vyslovované promluvy Vhodně reaguje v běžných každodenních situacích Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života Vypráví jednoduchý příběh či událost |
rady a doporučení dokončení tématu zdraví a nemoc průběžný test věty vedlejší každodanní angličtina |
četba Tři mušketýři |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov, porozumění významu slov. |
|
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně; sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat; rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci |
"• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů • porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a odečítá lomené výrazy Určí, zda se světlo láme ke kolmici, či od kolmice |
Zavedení sčítání lomených výrazů Lom světla |
|
| Svět přírody |
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
v praxi význmané uhlovodíky - alkany. svalová soustava. |
|
| Člověk a společnost |
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje ČR a hlavní jádrové oblasti z hlediska osídlení a hospodářských aktivit. Zhodnotí přírodní poměry, lidský a hospodářský potenciál ČR v evropském a světovém kontextu. |
kraje ČR postavení ČR v Evropě / ve světě |
"Co můžeme světu nabídnout?!" |
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-odbíjená. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-košíková. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v odbíjené průpravná cvičení v košíkové florbal, minikopaná |
|