| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užití. Odlišuje spisovný a nespisovný projev. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché útvary a poloútvary národního jazyka, vrstvy spisovné a nespisovné češtiny, nářečí vrstvy spisovné češtiny (čeština hovorová), vrstvy nespisovného jazyka (poloútvary národního jazyka - slang, profesní mluva, argot) |
větné členy v uč. od str. 71 Vrstvy jazyka průběžně viz zápis v sešitě |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Vyhledávání konkrétních informací (texty o USA) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Plus procvičování slovesa HAVE TO (učebnice strana 73) |
| Španělský jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá. |
reakce na otázky, poskytování a vyžádání informací |
abeceda, výslovnost, přízvuk, hláskování, základní zdvořilostní fráze, množné číslo, členy. |
| Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
"• rozpoznání známých slov a slovních spojení • porozumění významu slov, slovním spojením a větám " |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší lineární rovnice; analyzuje základní vlastnosti těles využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů; |
lineární rovnice a jejich ekvivaletní úpravy; základní tělesa a jejich popis; vztah mezi hmotností, hustotou a objemem; |
u těles budeme rozlišovat hrany, strany, podstavy, uhlopříčky, plášť, povrch a objem (základní přehled těles) hustota hledání v tabulkách pro jednotlivé látky a výpočty. |
| Svět přírody |
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (obratlovci). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (ryby). |
stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů - obratlovci stavba a funkce těla, orgánových soustav (paryby, ryby) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin (paryby, ryby) |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se na mapě Severní a Jižní Ameriky. Zdůvodňuje příchod slovanských kmenů na území českých zemí. |
geografie Ameriky Slované - jejich život, rozdělení Sámova říše |
|
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravná cvičení v přehazované a košíkové, pohybové hry |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
Tvorba origami z papíru, modely těles |