| Český jazyk a literatura |
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. Správně třídí slovní druhy. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářeční a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů, druhy přídavných jmen, vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru |
|
| Anglický jazyk |
Vyplní údaje o sobě do formuláře. Popíše osobu, zvíře, věc |
Použití přítomných časů - prostého a průběhového |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá prakticky poznatky působení magnetického pole na magnet. |
Magnetické pole, vlastnosti pernamentního magnetu. |
Částečně budeme opakovat i početní operace s přirozenými a celými čísly - násobení,dělení, sčítání, odečítání. |
| Člověk a jeho svět |
objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek. |
• vědět jak umět řešit problémy a chtít řešit problémy |
V týdnu od 23.9. do 27.9.2013 je realizován ozdravný pobyt v Jiřetíně pod Jedlovou. |
| Svět přírody |
Zhodnotí důsledky pohybů země na život lidí a organismů. Uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu v krajině, uplatňuje v modelových situacích zásady bezpečného chování a jednání při mimořádných událostech. |
Základní pohyby Země. Zásady bezpečného pobytu v přírodě, první pomoc a transport zraněného, zásady chování v případě mimořádné události. |
Žáci naplní tento výstup na ozdravném pobytu v Jiřetíně pod Jedlovou ve dnech 23.-27.9.2013. |
| Člověk a společnost |
objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost. rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. |
• neolitická revoluce • přírodní oblasti, podnebné oblasti |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis - období neolitu. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu. |
pohybové hry, netradiční hry, turistika a pobyt v přírodě zásady bezpečného chování na sportovních akcích ve škole i mimo školu, zásady bezpečného používání sportovních potřeb, nářadí a náčiní |
Žáci naplní tyto výstupy na ozdravném pobytu v Jiřetíně pod Jedlovou ve dnech 23.-27.9.2013. |
| Člověk a svět práce |
Zahjení práce s ručním nářadím, výroba dřevěné krychle (hrací kostky). |
Názorné předvedení práce - s pilou na dřevo, úhelníkem, rašplí a pilníkem. |
|