| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jijich užití. |
Uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí (doplněk, přístavek). Složky národního jazyka a jejich užití v umělěcké literatuře, obecné výklady o jazyce |
|
| Anglický jazyk |
Žák mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět a předpřítomného času - romluva (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou)na téma "touhy a přání" - další fáze projektu Comenius - výjezd do Grazu |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznávání známých slov z textu a porozumění významu slov, slovních spojení a vět. |
Celé září současně s novou látkou opakování učiva sedmého ročníku. Složený čas minulý, slovesa traer, poner, zápis textu dle diktátu, četba autentických textů. |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně; sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat; rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci |
"• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů • porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Modeluje situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. Zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic. Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací jednoduchých situacích. Využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles. |
nejmenší společný násobek největší společný dělitel slovní úlohy s využitím dělitelnosti vzájemná poloha přímky a kružnice, vzájemná poloha kružnic 1. Newtonův zákon úvod do tématu |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Porovnává působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. |
fyzickogeografická sféra fyzickogeografická sféra vnitřní procesy v přírodní sféře (zemětřesení, sopečná činnost, vrásnění) |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích, které charakterizují modernizaci společnosti. Případné neshody či konflikty s druhými lidmi řeší nenásilným způsobem. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa polititckých problémův konkrétních světových regionech. |
hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století. metody řešení konfliktů hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích hlavní světová ohniska existujích a hrozících konfliktů |
PT: Osobnostní a sociální výchova, komunikace |
| Estetická výchova |
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě hudební aktivity, zpěv s hud. doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví |
herní kombinace v košíkové a odbíjené,střelba na koš. základní lidské potřeby a jejich hierarchie složky zdraví a jejich interakce |
|
| Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
orientace v návodech k použití drobná údržba domácích spotřebičů |
|