| Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. Uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití. |
• úvaha přehled a ukázky světové a české literatury v období před 1. sv. válkou a mezi světovými válkami interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie složky národního jazyka a jejich užití v umělecké literatuře, obecné výklady o jazyce |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých zřetelně pronesených poslechových textech. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
opakování (předpřítomný čas, užití mluvnických časů) porozumění textu a poslechu rozřazovací test konverzační cvičení Project 4 - souhrn |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů |
téma: cestování, gramatika: imperfektum. Opakování učiva 8. ročníku. |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně; sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat; rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci |
"• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů • porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
opakování učiva 8. ročníku |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
Opakování rovnic, úvod do soustav rovnic, sčítací metoda absolutní hodnota čísla |
|
| Člověk a jeho svět |
Uvede příklady dávek a příspěvků, které pocházejí ze státního rozpočtu. |
příjmy a výdaje státu opakování druhů rozpočtů |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná a svalová soustava |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se ve světě před vypuknutím 1.světové války. Demonstruje na příkladech zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. |
situace v Rusku, Japonsku, Číně Balkánská otázka - sarajevský atentát záminka k rozpoutání 1.sv.války,její průběh, významné události |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
významní umělci, díla a umělecké směry v průběhu dějin |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravná cvičení v odbíjené a košíkové, pohybové hry |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
co je to domácí rozpočet, formy a způsoby vedení |
|