| Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. Správně třídí slovní druhy. |
• výběr vhodných jazykových prostředků pro vypravování, produkce textu, rozvoj autorského stylu, správné užití jazykových prostředků vzhledem k záměru autora textu, vypravování vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářeční a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci shoda přísudku s několikanásobným a všeobecným podmětem slovní druhy |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace Vyplní základní údaje do formuláře |
zjišťování informací z běžného života a zážitků z prázdnin vyplnění dotazníku |
Rozřazovací testy a rozdělení žáků do skupin podle znalostí. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel. Znázorní čísla na číselné ose. Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací. |
Monitoring a opakování matematických dovedností. Záporná čísla, znázornění čísel na číselné ose. Početní operace s celými čisly. Pravidla přednosti početních úkonů. |
|
| Člověk a jeho svět |
rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví. |
• formy vlastnictví |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí postavení Země ve Vesmíru. Srovná podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. Prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země. |
poloha Země ve Vesmíru vlastnosti Země v porovnání s dalšími tělesy sluneční soustavy tvar Země |
|
| Člověk a společnost |
charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu. rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. |
• vznik člověka, lidská společnost v pravěku • přírodní oblasti, podnebné oblasti |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
|
| Kultura ducha a těla |
vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
• vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry, míčové hry |
|
| Člověk a svět práce |
dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku |
bezpečnost a ochrana zdraví při práci pracovní pomůcky tvorba náčrtu |
|