| Český jazyk a literatura |
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
jazyková norma, řečová etiketa, důraz na psací psímo v psané komunikaci. Uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí. |
PT - Osobnsotní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace v různých situacích, efektivní strategie |
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Opakování učiva ze sedmého ročníku. Rozřazování do skupin. Slovní zásoba a mluvený projev na téma "touhy a přání"; "everybody, anybody, something, nothing". |
Rozřazovací test |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života |
časování nepravidelných sloves traer a poner. Opakování učiva 7. ročníku. |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně; sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat; rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci |
"• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů • porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
opakování 7. ročníku |
| Matematicko fyzikální základ |
Opakování očekávaných výstupů 6.-7. ročníku |
zlomky, rovnice, poměr, úměrnost, procenta, povrch a objem kvádru a krychle, kostrukční úlohy hustota tělesa, síla, Newtonovy zákony, mechanika kapalin, Archimedúv zákon, |
noste loňský sešit |
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
fyzickogeografická sféra fyzickogeografická sféra |
|
| Člověk a společnost |
Uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích. Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích, které charakterizují modernizaci společnosti. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních polititckých změn v celosvětových souvislotech. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa polititckých problémův konkrétních světových regionech. |
modelové komunikační situace hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století. přílady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích hlavní světová ohniska existujích a hrozících konfliktů |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - odmítání, prosba, přesvědčování, řešení konfliktů, vyjadřování, vysvětlování, žádost |
| Estetická výchova |
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě zpěv s hud. doprovodem, reflexe poslechu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené |
|
| Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
orientace v návodech k použití drobná údržba domácích spotřebičů |
|