| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny15. století do druhé poloviny 18. století. Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
Klasicismus, osvícenství drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín „motiv“ |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu zjednodušených textů, stručně reprodukuje jejich obsah. Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích. |
Město, prezentace výletu do Londýna, práce na výstupech k projektu Comenius - rakouská legenda a aktivity s ní spojené. |
|
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché sdělení a odpověď na sdělení za správného použití gramatických struktur a vět. Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace dalších osob prostřednictvím běžných výrazů, poskytne požadované informace. Vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně známou slovní zásobu. |
otázka a zápor sloveso nacházet se a umístění předmětů a budov, orientace v prostoru časové údaje: hodiny a datum předložky místa, času |
|
| Německý jazyk |
Zapojí se do jednoduché, pečlivě vyslovované konverzace dalších osob prostřednictvím běžných výrazů, poskytne požadované informace. |
sloveso nacházet se, umístění předmětů a budov, orientace v prostoru |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší aplikační úlohy na procenta. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. |
pojem procento, příklady s procenty, slovní úlohy s procenty zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů četnost jednotlivých prvků, aritmetický průměr |
|
| Člověk a jeho svět |
Neagresivním způsobem obhajuje svá práva. |
hájení osobních a skupinových práv |
|
| Svět přírody |
Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Optimálně reaguje na fyziologické změny v období dospívání a kultivovaně se chová k opačnému pohlaví. V souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a životními cíli mladých lidí přijímá zodpovědnost za bezpečné sexuální chování. |
vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím ekosystémy živé a neživé složky ekosystémy a jejich působení na organismy sexuální výchova sexuální výchova |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek. Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. |
baroko a osvícenství sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce |
Procházka Prahou. |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
zpěv s hudebním doprovodem, poslech hudby kresba, malba, kombinace technik |
|
| Tělesná výchova |
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
zpracování naměřených dat a jejich prezentace průpravné a míčové hry (basketbal, volejbal, přehazovaná) doplňkové sporty - florbal, přehazovaná, odbíjená, přihrávaná |
|