| Český jazyk a literatura |
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. |
• jazyková norma, řečová etiketa, důraz na psací písmo v psané komunikaci • odborný referát (využití terminologie oboru) • typické žánry literatury 19. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema) počátky moderny |
|
| Anglický jazyk |
žák rozumí textu v učebnici žák převypráví obsah žák zná a užívá požadovanou slovní zásobu žák rozumí slyšenému ústnímu projevu |
oblečení slovní zásoba lekce 2, odd A,B minulý čas prostý a průběhový poslech vyprávění konverzační dovednosti - rozvoj ustálené výrazy a slovní spojení |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
V restauraci a hotelu. |
|
| Německý jazyk |
rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu; zapojí se do jednoduché, pečlivě vyslovované konverzace |
porozumění návodu, receptu; pravidla pro tvoření vět se slovesy s odlučitelnou předponou; vyjadřování velikosti a množství; omluva, přání; sjednání si schůzky; rozlišování tykání a vykání |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Pozná a sestrojí sítě těles Využívá znaky dělitelnosti při řešení úloh |
Sítě těles Dělitelnost přirozených čísel |
Pololetní písemné práce 30.5. 4.6. Témata viz web. (vše od 15.1.2013) |
| Svět přírody |
Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. |
geologický vývoj, práce s geologickou mapou |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se ve druhé polovině 19. století v českých zemích. Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. |
stavba Národního divadla Národní obrození smlouvy, náležitosti smluv |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
zpěv s hud. doprovodem, reflexe hud. poslechu kresba a malba změna efektu výtv. objektu v souvislosti se změnou použitých výtv. prostředků |
|
| Informatika |
opakování zlomků |
|
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
|
|
| Člověk a svět práce |
žák se orientuje v podmínkách potřebných pro výkon zaměstnání |
tvorba norem, právní minimum - konkrétní oblasti |
|