| Český jazyk a literatura |
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza, antický mýtus (báje), epos, řecké drama, Starý zákon slovesa |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché ústní sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy. |
sdělení v rámci probrané slovní zásoby |
Velká Británie, země světa, světadíly, části města, stupňování přídavných jmen, as….as |
| Matematicko fyzikální základ |
- řeší lineární rovnice; - formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic; - pracuje s měřítky map a plánů; nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; |
lineární rovnice; ekvivalentní úpravy rovnic (úpravy bez násobení a dělení); slovní úlohy |
|
| Svět přírody |
Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného tělo od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Rozpozná, porovná a objasní funkci jednotlivých orgánů (orgánových soustav) rostlin. |
uspořádání stavby rostlinného těla rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin práce s atlasem stavba, funkce a význam jednotlivých orngánových soustav rostlin |
|
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
• uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních • vlastní a cizí vokální projev |
|
| Informatika |
- ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů, posuzuje jejich závažnost a vzájemnou návaznost; - používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji; |
- využití internetových map , plánování tras, popis map |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
"vybíjená doplňkové sporty" |
|
| Člověk a svět práce |
Vyrobení ocelového svícnu. |
Zahájení prací dle výkresu výrobku a pracovního postupu. |
|