| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 50.let - do současnosti. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
opakování vytváření časopisu časopisu |
PT- mediální výchova |
| Anglický jazyk |
Odvodí význam nových slov z kontextu textu. |
Vnímání souvislostí v textu. |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace dalších osob prostřednictvím běžných výrazů, poskytne požadované informace. |
spojky a spojkové výrazy |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Změří elektrický proud a napětí. Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. Využívá prakticky poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. |
měření elektrického napětí a proudu Ohmův zákon využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor |
|
| Člověk a jeho svět |
Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. |
· ekologické a environmentální problémy lidstva |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbua funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla - nervová soustava - smysly. Určí polohu a objasní stavbua funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla - rozmnožovací soustava. |
zrak, sluch, hmat, chuť, čich stavba pohlavní ústrojí, početí, pohlavně přenosné choroby. |
|
| Člověk a společnost |
Uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků. Uvede příklady zdrojů informací o minulosti; pojmenuje instituce, kde jsou tyto informace shromažďovány. |
· současnost je výsledkem toho, co se odehrálo v minulosti. • dějiny nám umožňují vyvarovat se některých chyb. · historické prameny; archivy, muzea |
|
| Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
Vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření. |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené, košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Dohodne se na spoluráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
odbíjená, košíková, doplňkové sporty úpolová cvičení pravidla osvojovaných pohybových činností týmová hra, útočné a obranné herní systémy |
|
| Člověk a svět práce |
Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. |
• služby bank, aktivní a pasivní operace |
|