| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. |
realismus v Čechách a ve světě, „fin de siècle“, moderna a její představitelé • odborný referát (využití terminologie oboru), kritéria dobrého výkonu • typické žánry literatury 19. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema) |
|
| Anglický jazyk |
žák samostatně užívá osvojené gramatické struktury žák ovládá slovní zásobu související s tématem žák rozumí textu a vyvozuje význam z kontextu |
test - minulé časy a used to be slovní zásoba - oblečení m(opakování a rozšíření) Kids, Iceman Everyday English intonace vět u trpného rodu, procvičení prozodického systému |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
V restauraci a hotelu. |
|
| Německý jazyk |
rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu; zapojí se do jednoduché, pečlivě vyslovované konverzace |
porozumění návodu, receptu; pravidla pro tvoření vět se slovesy s odlučitelnou předponou; vyjadřování velikosti a množství; omluva, přání; sjednání si schůzky; rozlišování tykání a vykání |
|
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles Určí teplo přijaté a odevzdané tělesem při změně teploty |
výpočty objemu a povrchu veškerých těles a složená tělesa Pojmy teplo, teplota, sdílení tepla, tepelný isolant |
|
| Svět přírody |
Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jeich výskytu a použití. Uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění. |
destilovaná voda, pitná a odpadní voda, výroba pitné vody, čistota vody. čistota vody, čistota a složení ovzduší, ozónová vrstva. |
Environmentální výchova - ekologie |
| Člověk a společnost |
Chápe důvody,které vedly ke sjednocení Německa a Itálie. Zná náležitosti některých druhů smluv. |
sjednocení Itálie, Německá kupní,pracovní, nájemní smlouva |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
zpěv s hudebním doprovodem, reflexe hud. poslechu kresba, malba, kombinace výtv. technik komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v doplňkových sportech. Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým. v modelových situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím |
basketbalová a volejbalová průprava sálová kopaná, přehazovaná, florbal drogy - shrnutí power pointových prezentací |
|
| Člověk a svět práce |
žák chápe význam a funkci pravidel v pracovně-právních vztazích |
vznik práva, druhy práva |
|