| Český jazyk a literatura |
Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny15. století do druhé poloviny 18. století. |
orientace ve Slovníku spisovné češtiny, Slovníku synonym, Slovníku cizích slov, renesance - opakování, nástup baroka |
|
| Anglický jazyk |
jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích |
Konverzační situace v rodině |
|
| Španělský jazyk |
Sdělí ústně i písemně základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích, vyplní základní údaje do formulářů. |
Rodina, popis osoby a jejího charakteru |
|
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
ve škole a ve třídě, základní předložky pro 3. a 4. pád |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší aplikační úlohy na procenta. |
pojem procento, příklady s procenty, slovní úlohy s procenty |
|
| Člověk a jeho svět |
Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. |
sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů, určuje funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (bezobratlí). Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (hmyz, ostnokožci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (blanokřídlí, ostnokožci) struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků |
|
| Člověk a společnost |
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. |
český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618 hospodářské sféry primární, sekundární, terciární, kvartérní |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis zpěv s hudebním doprovodem, reflexe hud. poslechu kresba, malba, kombinace výtv. technik |
|
| Informatika |
Využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů. |
mechanika kapalin, hydrostatický tlak |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovendnosti tvořivě aplikuje v přehazované. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
přehazovaná průpravné a míčové hry (basketbal a volejbal) |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuješ obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci, jsi schopen poskytnout první pomoc při úrazu. Navrhneš a sestavíš jednoduché konstrukční prvky a ověříš a porovnáš jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
|
|