| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. |
realismus v Čechách, „fin de siècle“, moderna a její představitelé útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov (složky verbální (slovní), tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek) odborný referát (využití terminologie oboru) |
|
| Anglický jazyk |
v textu vyhledá potřebnou informaci jednoduše se vyjádří v každodenních situacích rozumí poslechu a promluvě převypráví vlastní text |
minulý čas prostý a průběhový, vazba used to slovní zásoba k probíranému tématu rozvoj poslechových dovedností |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
v restauraci a hotelu |
|
| Matematicko fyzikální základ |
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním, sčítá a násobí mnohočleny, určí hodnotu výrazu odhaduje a vypočítá objem a povrch těles |
Opakování a procvičování výrazů válec, jehlan, kužel, koule |
|
| Svět přírody |
Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi. |
chemické rovnice - slučování, zákon zachování hmotnosti. kyselost a zásaditost roztoků |
|
| Estetická výchova |
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření Zpěv s hud. doprovodem Kresba a malba, kombinace výtv. technik |
|
| Informatika |
opakování lineárních rovnic |
|
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v doplňkových sportech. Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým. |
basketbalová a volejbalová průprava, gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
rozpozná vhodný a nevhodný styl komunikace |
nácvik modelových situací v komunikaci, rozpoznávání manipulující a dospěle vedené komunikace |
|