| Český jazyk a literatura |
Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny15. století do druhé poloviny 18. století. |
Dekameron renesanční literatura |
|
| Anglický jazyk |
V textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky. |
Práce s anglickým textem |
práce na výstupech projektu Comenius - zpracovávání prezentace k španělské legendě |
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. |
slovesa s přehláskou |
|
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
ve škole a ve třídě, základní předložky pro 3. a 4. pád |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. |
kvádr hustota látek, vztah mezi hmotností, hustotou a objemem |
|
| Člověk a jeho svět |
Rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. |
státní rozpočet – zdroje a výdaje |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů, určuje funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (bezobratlí). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (hmyz) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (hmyz-vážky, ploštice, rovnokřídlí) práce s atlasem |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka. |
snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim renesance a humanismus, renesanční památky |
|
| Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu zpěv s hudebním doprovodem kresba, malba, kombinace technik |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovendnosti tvořivě aplikuje v přehazované. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
přehazovaná. průpravné a míčové hry (basketbal a volejbal) |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.. tvorba modelů z různých materiálů |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|