| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché ústní sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy. Převypráví legendu vlastními slovy. |
Práce na dalším výstupu v rámci ročního projektu - Comenius - libovolné ztvárnění španělské legendy. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. |
slovesa s přehláskou |
Popis osoby. |
| Německý jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, vyhledá a formuluje odpověď na otázku. |
slovosled v otázce, tázací zájmena, rozšiřování slovní zásoby |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět |
| Matematicko fyzikální základ |
Analyzuje základní vlastnosti těles. Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. |
tělesa (v rozsahu tabulek pro ZŠ) krychle, kvádr |
|
| Člověk a jeho svět |
Lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa. |
rozvojové jádro a periferie |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů, určuje funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (bezobratlí). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (členovci-korýši, vzdušnicovci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (členovci-korýši, vzdušnicovci) práce s atlasem |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka. |
snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim renesance a humanismus, renesanční památky |
|
| Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu reflexe hudebního poslechu, zpěv s hud. doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence. |
pohybové hry zaměřené na rychlost, obratnost a vytrvalost atletická abeceda, průpravná cvičení ke skoku vysokému, skok vysoký průpravné a míčové hry - basketbalová a volejbalová průprava |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.. |
tvorba modelů z různých materiálů tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|