| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení. |
• májovci, ruchovci, lumírovci; ženy - autorky (Němcová, Světlá, Rettigová, Sandová), autoři populárních příběhů (Verne, Wilde, Dumas, Andersen) - opakování • zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům • ohýbání slov cizího původu • subjektivní a objektivní sdělení, formování názoru, konfrontace názorů různých příjemců sdělení |
|
| Anglický jazyk |
ústně reprodukuje obsah ovládá odpovídající slovní zásobu rozumí přiměřeně obtížnému poslechu rozumí terxtům v učebnici sestaví gramaticky správné věšty |
prezentace významné osobnosti jazyk učebnice, Introduction detektivní příběh "The Kelly´s Case" , plus skupiny podle výběru An unusual day opakování probraných mluvnických časů |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu (přítomný čas průběhový), vyhledá potřebnou informaci a odpověď na otázku. |
Přítomný čas průběhový - opakování. Zápis známého textu podle diktátu. |
Opakování gramatických jevů a slovní zásoby z I. pololetí. |
| Matematicko fyzikální základ |
Výrazy a vzorce 1. Nevtonův zákon |
vzorce (a+b)2 - a plus b to celé na druhou (a-b)2 - a mínus b to celé na druhou Rozklad na součin i podle vzorce - oběma směry 1. Newtonův zákon - vlastní vysvětlení principu |
|
| Svět přírody |
rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, kyseliny a soli. |
|
| Člověk a společnost |
Situace v českých zemích před rokem 1848. Uvede prostorové rozmístění ekosystémů - biomů. |
doba předbřeznová rozmístění ekosystémů a biomů |
|
| Estetická výchova |
užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie. |
• akční malba • vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
| Informatika |
opakování doposud probraného učiva |
6. a 7. ročníku |
|
| Tělesná výchova |
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Osvojované pohybové dovedbosti tvořivě aplikuje ve hře. Upraví pohybovou aktivitu vzhledemn k údajům o znečištění ovzduší. |
znečištění ovzduší - příčiny, následky, situace v Praze |
|