| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. |
Odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, rozbor stavby slova - procvičování, opakování literatura předhusitská a husitská, tvorba Jana Husa a jeho odkaz |
|
| Anglický jazyk |
Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu. Vyžádá jednoduchou informaci. |
- volný překlad, porozumění kontextu textu - tvorba otázky u minulých časů - průběhového a prostého |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, vyhledá a formuluje odpověď na otázku. Používá abecední slovník učebnice a dvojjazyčný slovník. |
slovosled rozšiřování slovní zásoby vyhledávání neznámých slov z jednoduchého textu (Velikonoce) |
|
| Německý jazyk |
Rozumí známým a jednoduchým větám. |
přítomný čas pravidelných sloves, představování |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti. |
konstrukce čtyřúhelníků přímá a nepřímá úměrnost, trojčlenka, úměra |
|
| Člověk a jeho svět |
Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. |
snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (bezobratlí). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (bezobratlí). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - členovci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - členovci) práce s atlasem bezobratlí - členovci |
|
| Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Srovnává postavení světadílů, oceánů a makroregionů světa. |
husitství přírodní a socioekonomické poměry |
Ve středu dne 20.2. nás čeká další test. |
| Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu výtvarné umění v průběhu času |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
gymnastika, estetické cvičení s hudbou |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|