| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře v období 1945 - 1968. |
charakteristika doby, Tolkien, Camus, Bulgakov, Beckett, Kerouac, Ginsberg |
|
| Anglický jazyk |
Rozumíš jednoduchým textům v učebnici. Čteš nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu. |
Téma: Legendy, hrdinové |
|
| Španělský jazyk |
Používá abecední slovník učebnice a dvojjazyčný slovník. |
vyhledávání internacionalismů, slovotvorba, přechylování, rodové dvojice |
minulé časy, použití, procvičování. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. Určí vlastnosti polovodiče. Zapojí správně polovodičovou diodu. |
rovnice s neznámou ve jmenovateli, podmínky řešitelnosti elektrické obvody s uzly a více spotřebiči vlastnosti polovodiče polovodičová dioda |
|
| Člověk a jeho svět |
Je vnímavý k sociálním problémům. |
• sociální problémy |
|
| Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. |
V praxi významné halogenderiváty viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
· druhá světová válka • mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy |
|
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
herní kombinace v odbíjené, cvičení s obručemi a na balančních plochách doplňkové sporty - florbal, házená práva a povinnosti rozhodčího, diváka a organizátora |
|
| Člověk a svět práce |
- dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; poskytne první pomoc při úrazu |
- rizika při práci |
|