| Český jazyk a literatura |
správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. vyhledává informace v různých typech katalogů formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
přídavná jména zdroje informací a jejich věrohodnost zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci. |
čtení s porozuměním, volný překlad |
|
| Matematicko fyzikální základ |
- určuje velikost úhlu měřením a výpočtem; - načrtne a sestrojí rovinné útvary; - sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod; - rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností |
kruh, kružnice, mezikruží; n - úhelníky; druhy úhlů v členění na: - ostré, tupé, pravé, přímé - souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové; měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů; základní elektrické schematické značky; podmínky pro funkci elektrického obvodu; vodič, izolant; |
|
| Svět přírody |
Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (ptáci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy (ptáci) stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci) |
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
| Člověk a společnost |
objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života. orientuje se v dějinách starověkého Egypta. |
osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování vznik říše, sjednocení nejznámější panovníci |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• vlastní a cizí vokální projev • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
průpravná cvičení v přehazované, cvičení s obručemi a na balančních plochách |
|
| Člověk a svět práce |
Znalost druhů nářadí a na jaké operace se pužívají |
Opakování si znalosti veškerého nářadí které mají žáci k dispozici ve školní dílně. |
|