| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. |
slova domácí a přejatá, význam slov, slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, způsoby obohacování sl. zásoby |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy. |
Samostatné písemné vyjadřování, použití minulých časů - minulý prostý a průběhový. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
telefonní rozhovor opisné vazby a vyjadřování budoucího času kalendář, části dne |
|
| Německý jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci. |
přítomný čas nepravidelných sloves a vyjadřování budoucího času, kalendář, části dne |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
konstrukce čtyřúhelníků přímá a nepřímá úměrnost, trojčlenka, úměra (vytvoření tabulky, grafu a rovnice pro přímou a nepřímou úměrnost.) síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil |
|
| Člověk a jeho svět |
Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. |
bankovnictví |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (bezobratlí). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (bezobratlí). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - měkkýši) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - měkkýši) práce s atlasem bezobratlí - měkkýši |
|
| Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Objevuje vlastní jedinečnost a identitu a vytváří si zdravé sebevědomí. |
husitství lidská identita, její zdroje a nezadatelnost |
|
| Estetická výchova |
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření, zpěv s hudebním doproodem, kresba a malba |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravné a míčové hry, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba modelů z různých materiálů tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|