| Český jazyk a literatura |
správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
- přídavná jména - tištěný a elektronický knihovní katalog, multimediální zdroje informací a jejich věrohodnost - diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci - vertikální a horizontální struktura textu, odstavec, kapitola |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci. |
čtení s porozuměním, volný překlad |
jídlo, nakupování, recepty, rozhovor v restauraci, jídelní lístek, jednotné a množné číslo podstatných jmen, some, any, slova počitatelná a nepočitatelná, going to, a few a bit of, členy |
| Matematicko fyzikální základ |
- určuje velikost úhlu měřením a výpočtem; - načrtne a sestrojí rovinné útvary; - sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod; - rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností |
kruh, kružnice, mezikruží; n - úhelníky; druhy úhlů v členění na: - ostré, tupé, pravé, přímé - souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové; měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů; základní elektrické schematické značky; podmínky pro funkci elektrického obvodu; vodič, izolant; (tvorba modelu s využitím znalostí elektrického obvodu) |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. (ptáci - kukačky, dlouhokřídlí, šplhavci, pěvci) Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin práce s atlasem (ptáci) |
|
| Člověk a společnost |
objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života. orientuje se v dějinách starověkého Egypta. |
osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování vznik říše, sjednocení nejznámější panovníci |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledk |
• vlastní a cizí vokální projev • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Vyrobení vyrobku " Brousítka na tuhu " od pracovního postuou přes výkres až po vlastní vyrobení. |
Ukázka již vyrobeného výrobku, poskytnutí potřebného materiálu a nářadí. Odborný dozor při práci s el,vrtačkou a při nýtování. |
|