| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní základní lit. směry české středověké literatury a jejich výzmané představitele do počátku 15. století. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů vypravování |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích |
| Anglický jazyk |
Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížné promluvy i konverzace. Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty. |
- volné převyprávění slyšené promluvy a konverzace - písemný projev - opakování učiva, testování (minulý čas, budoucí čas, slovní zásoba, čtení, poslech) |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
telefonní rozhovor opisné vazby a vyjadřování budoucého času kalendář, části dne |
|
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
časové údaje: hodiny, datum, předložky času, telefonní rozhovor |
mimojazyková komunikace |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
konstrukce čtyřúhelníků skládání sil |
Noste si rýsovací pomůcky. |
| Člověk a jeho svět |
Pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel. |
sídla a sídelní systémy |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (bezobratlí). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (bezobratlí). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) práce s atlasem bezobratlí |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. |
gotické umění a vzdělanost, gotické památky bankovnictví |
|
| Estetická výchova |
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření zpěv s hudebním doprovodem tvorba plakátu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravné a míčové hry, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba modelů z různých materiálů tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|