| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. |
slovotvorné způsoby: odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování (jejich typy), postavení češtiny v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí autentickým materiálům s využitím vizuální opory. |
Práce s textem. Četba knihy v anglickém jazyce. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci a odpověď na otázku. Používá abecední slovník učebnice a dvojjazyčný slovník. |
jednoduchý minulý čas imperfektum, použití minulých časů vyhledávání internacionalismů, slovotvorba, přechylování, rodové dvojice |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. |
konstrukční úlohy zaměřené na užití Thaletovy kružnice |
Noste rýsovací pomůcky! |
| Člověk a jeho svět |
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
• mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy |
|
| Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
v praxi významné alkoholy, fenoly a halogenderiváty |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Vysvětlí, jak se bránit v případě porušení práv spotřebitele. |
· druhá světová válka · základní práva spotřebitelů |
útok na SSSR, válka v Tichomoří |
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Informatika |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. |
rovnice s neznámou ve jmenovateli, podmínky řešitelnosti |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele. |
herní kombinace v odbíjené doplňkové sporty práva a povinnosti rozhodčího, diváka a organizátora komunikace v TV |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
• tvorba ceny |
daně (přímé a nepřímé) |