| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Rorovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
K. Havlíček Borovský, K. J. Erben: Kytice, romatismus ve světové literatuře opakování: podřadné souvětí, druhy vedlejších vět, souřadné souvětí: významové poměry konfrontace literární předlohy a filmového zpracování Kytice |
|
| Anglický jazyk |
rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci odvodí pravděpodobný význam slov z kontextu stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty |
poslech knihy a dialogů (Everyday English, The Big Picture) test – psaní vysokých čísel a užití předpřítomného času četba „ The world of dreams“ anything, somewhere……….. |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace. |
Omluva, přání. Na poště v bance. Rozlišování tykání a vykání. |
|
| Německý jazyk |
rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám; písemně sdělí základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích |
sloveso nacházet se; umístění předmětů a budov; orientace v prostoru, na poště, v bance, v restauraci, v hotelu; časový rozvrh dne |
"ich möchte ..." |
| Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů |
Pythagorova věta - slovní úlohy Účinnost složené tvary z různých obrazců. |
|
| Svět přírody |
Použivá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
částicové složení látek - molekuly, stavba atomu názvy a značky chemických prvků |
|
| Člověk a společnost |
porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé |
typy krajin 2. fáze revoluce, nástup Napoleona |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky |
• reflexe vokálního projevu • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Informatika |
konstrukční úlohy II. |
trojúhleník, lichoběžník, kosodélník |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
herní kombinace v košíkové a odbíjené |
Vybraní žáci se zúčastní basketbalového turnaje smíšených čtyřek 12.12. v tělocvičně školy. |