| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní základní lit. směry české středověké literatury a jejich výzmané představitele do počátku 15. století. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů životopis |
PT Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích |
| Anglický jazyk |
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty. Rozumí obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory. |
- jednoduchý písemný projev - will/going to - práce na výstupech k projektu Comenius - německá legenda Rapunzel |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci. |
Ve škole a ve třídě. Číslovky 0-29. |
|
| Německý jazyk |
Sdělí ústně i písemně základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích. |
číslovky základní do sta, řadové do deseti, popis osoby a jejího charakteru |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Změří velikost působící síly. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
konstrukce čtyřúhelníků měření síly druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil |
Noste si rýsovací pomůcky!!! v rámci projektového dne |
| Člověk a jeho svět |
Pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel. |
sídla a sídelní systémy |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (bezobratlí). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (bezobratlí). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) práce s atlasem bezobratlí |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů. |
gotické umění a vzdělanost, gotické památky osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování |
|
| Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu • hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. usiluje o zlepšení své tělesné zdtanosti. rozumí osvojovanému názvosloví an úrovni cvičence. |
volejbal, basketbal, přehazovaná |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|