| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. |
druhy vedlejších vět, graf souvětí, podřadnost, čárka v souvětí, spojovací výrazy úvaha Karel Havlíček Borovský, Karel Jaromír Erben, romantismus ve světové literatuře |
|
| Anglický jazyk |
žák rozumí zřetelně vyslovované promluvě žák čte s porozuměním přiměřeně obtížný text (viz jednotlivé skupiny) v textu vyhledá známé výrazy a odpovědi na otázky stručně reprodukuje obsah promluvy nebo přečteného textu |
rozvoj užití předpřítomného času (ever, never) w-otázky četba vysokých čísel poslech k tématu „Kelly´s news“ osvojování běžně užívaných ustálených výrazů a vět |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. |
Porozumění jednoduchému návodu, receptu (vyjadřování velikosti a množství). |
|
| Německý jazyk |
rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám; písemně sdělí základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích |
sloveso nacházet se; umístění předmětů a budov; orientace v prostoru, na poště, v bance, v restauraci, v hotelu |
Die Ferien |
| Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem Využívá poznatky o vzájemných přeměnách růrných forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh |
pythagorova věta, významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie) výkon, příkon, účinnost druhy energií, přeměna energií, zákon zachování energie |
3.12. - odevzdání fyzikální úvahy 4.12. - opakovací písená práce témata (Pythagorova věta, obsah a obvod, kruhu a trojúhelníku, práce, výkon, energie, přeměny energie) |
| Svět přírody |
Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsi o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. Vysvětlí základní faktory ovlivńující rozppouštěných pevných látek. porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. |
oddělování složek směsí faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené roztoky složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy, hospodářský význam půd. |
laboratorní práce laboratorní práce EV - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství |
| Člověk a společnost |
Popisuje etapy a dusledky velke fr. revoluce. |
Francie republikou - dusledky revoluce |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• reflexe vokálního projevu • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě • zpěv s hudebním doprovodem • kombinace výtv. prostředků |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlatním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
florbal, minikopaná, házená speciální vyrovnávací cvičení |
|
| Člověk a svět práce |
posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy |
vyhodnocování informací z výstavy Schola Pragensis kritéria pro výběr školy |
|