| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období meziválečném a v období fašistické okupace. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel větného navazování. |
Osvobozené divadlo, Orten 9. A Havlíček, Glazarová 9. B Olbracht, Glazarová Znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostěsdělovacího, funkční styly, slohotvorné činitele |
|
| Anglický jazyk |
Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu. |
Téma: u lékaře a zdravý životní styl |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
Rozkaz záporný, jeho tvorba a procvičování. |
Opakování slovní zásoby. |
| Matematicko fyzikální základ |
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. Aplikuje znalost úprav lomených výrazů při řešení složitějších úloh |
energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady) lomené výrazy, úpravy fyzikálních vzorců |
|
| Člověk a jeho svět |
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. Provádí jednoduché právní úkony a chápe jejich důsledky, uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem |
· antisemitismus a rasismus · občanskoprávní vztahy kolem nás |
|
| Svět přírody |
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
v praxi významné uhlovodíky - uhlovodíky s vícenásobnými vazbami a areny |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. |
· totalitní státy meziválečného období · druhá světová válka |
|
| Estetická výchova |
Vytváří a volí jednoduché doprovody. |
Rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie. |
Tvorba na Vánoční trhy v Londýnské. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího , diváka, organizátora. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené florbal, házená, minikopaná |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
• tvorba ceny |
|