| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uvádí základní základní lit. směry české středověké literatury a jejich výzmané představitele do počátku 15. století |
Slovesné tvary dle slovesných tříd a vzorů Nejstarší písně (Hospodine, pomiluj ny, Svatý Václave), legendy |
|
| Anglický jazyk |
rozumí obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory v textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky |
čtení s porozuměním, vnímání obsahu textu, četba anglické knihy vyjádření budoucnosti pomocí "will" a "going to" slovní zásoba spojená s tématy - vesmír, doprava a předložky místa |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí známým a jednoduchým větám. |
Přítomný čas - nepravidelná slovesa (být, mít, dělat) a slovesa zvratná. |
|
| Německý jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci. |
přítomný čas nepravidelných sloves |
slovesa "sein/haben" |
| Matematicko fyzikální základ |
Změří velikost působící síly. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
měření síly druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil |
|
| Člověk a jeho svět |
Posoudí na přiměřené úrovni pohyby a dynamiku růstu pohybů lidské populace na světě. |
globální společenské, politické a hospodářské procesy |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (plazi). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (plazi). |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (plazi) práce s atlasem |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. |
gotické umění a vzdělanost, gotické památky vývoj světových regionů |
|
| Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu • hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
|
| Informatika |
Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. |
slovní úlohy druhy a vlastnosti čtyřúhelníků |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
míčové hry - volejbal, basketba přehazovaná |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|