| Český jazyk a literatura |
zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci zvláštnosti skloňování podst. jmen literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza, antický mýtus (báje), epos, řecké drama, Starý zákon, Nový zákon literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora) |
|
| Anglický jazyk |
V textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky. |
práce s anglickým textem |
|
| Matematicko fyzikální základ |
- charakterizuje a třídí základní rovinné útvary; - odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů; - načrtne a sestrojí rovinné útvary; - sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod; |
úsečka, přímka - opakování z nižších ročníků; kruh, kružnice, mezikruží; n - úhelníky; obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary; základní elektrické schematické značky; podmínky pro funkci elektrického obvodu; |
|
| Svět přírody |
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav živočichů. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů stavba a funkce těla, orgánových soustav |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
dokončení Mezopotámie Starověká Indie a Čína světadíl Asie - orientace na mapě, stručná charakteristika. |
|
| Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
"basketbalová průprava volejbalová průprava průpravná cvičení v přehazované doplňkové sporty" |
|
| Člověk a svět práce |
Seznámení žáků jak rozpoznávat různé druhy dřev. |
Různé druhy tuzemských dřev určovat podle struktůry,tvrdosti, vůně polin při rezání a pod. |
|