| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí úvaha |
|
| Anglický jazyk |
žák rozumí zřetelně vyslovované promluvě související s probíraným tématem žák se jednoduchým způsobem domluví v každodenních situacích žák sestaví jednoduché ústní sdělení žák používá známou slovní zásobu |
převyprávění přiměřeně obtížného textu osvojování slovní zásoby (Unit 8/A,B,C) porozumění textu, samostatná tvorba vět podle gramatického vzorce |
|
| Španělský jazyk |
Vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. |
čtení autentických textů. |
Předložky - dokončení, procvičování. |
| Německý jazyk |
rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám; písemně sdělí základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích |
sloveso nacházet se; umístění předmětů a budov; orientace v prostoru, na poště, v bance, v restauraci, v hotelu; časový rozvrh dne |
používá abecední slovník učebnice a dvojjazyčný slovník (učivo: vyhledávání internacionalismů, porovnání výslovnosti) |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá poznatky o vzájemných přeměnách růrných forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů |
druhy energie, přeměny energie, zákon zachování energie pythagorova věta |
|
| Svět přírody |
Určí společené a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsi o známem složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. |
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek. stejnorodé a různorodé směsi. oddělování složek směsí. |
průřezové téma - osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání |
| Člověk a společnost |
Odůvodňuje vznik USA a popíše změny, které vedly k občanské válce severu proti jihu. Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. |
kolonie v S. Americe vznik USA osobnosti občanská válka - otrokářství Velká francouzská revoluce - důvody, počáteční fáze |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky |
• reflexe vokálního projevu • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Informatika |
opakování doposud probraných výstupů z MF |
zkušební testy MF na SŠ |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
herní kombinace v košíkové a odbíjené |
|
| Člověk a svět práce |
žák se orientuje v pracovních činnostech vybraných profesí žák využije profesních informací pro výběr vhodného povolání |
zjišťování požadavků na vybrané profese, návštěva edukační výstavy Schola Pragencis |
|