Plán výuky ročníku
Plán výuky pro 8. ročník od 29.10.2012 do 09.11.2012
Poznámka: V době 8. - 11. listopadu účast dětí na zotavovacícm pobytu v Jizerských horách, kde se budeme věnovat etické výchově, resp. etiketě společenského chování.
| Předmět | Výstup | Učivo | Další upřesnění |
|---|---|---|---|
| Český jazyk a literatura | Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. | Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký, ohlasová poezie úvaha | |
| Anglický jazyk | žák sestaví jednoduché písemné sdělení žák v textu vyhledá známé výrazy žák rozumí zřetelně vyslovované promluvě | minulý čas - opakování orientace v anglickém textu (Ashley´s camera), odvozování významu slov z kontextu slovní zásoba 8. lekce, odd. A,B předpřítomný čas | |
| Španělský jazyk | Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. | předložky a určení místa, času a způsobu | |
| Německý jazyk | rozumí známým a každodenním výrazům; ústně sdělí základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích rozumí známým a každodenním výrazům. | žádost a objednávka; tvorba inzerátu s porozuměním; způsobová slovesa; otázka a zápor; základní předložky pro 3. a 4. pád; příslovce; vyjadřování libosti, nelibosti | |
| Matematicko fyzikální základ | odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů Využívá poznatky o vzájemných přeměnách růrných forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh | obsah a obvod trojúhelníku, kruhu a kružnice Druhy energií, zákon zachování energie - praktické příklady | 6.11. čtvrtletní písemná práce - náplň vše co bylo probráno v předmětu Matematicko fyzikální základ (včetně třetinových hodin) |
| Svět přírody | Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody. Uvede na základě pozorování význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj a udržení života na Zemi. | eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch, oběh vody význam podnebí a vliv počasí pro život organismů | |
| Člověk a společnost | Lokalizuje na mapách jednotlivých světadílů hlavní aktuální geopolitické změny a politické problémy v konkrétních světových regionech. Vysvětlí podstatné sociální, politické a kulturní změny v českých zemích. | geopolitika doba předbřeznová | |
| Estetická výchova | Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. | Zpěv s hudebním doprovodem. Kombinace výtv. technik. | |
| Informatika | aplikační úlohy na procenta | slovní úlohy s procenty | |
| Tělesná výchova | Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. | průpravná cvičení v košíkové a odbíjené gymnastická průprava doplňkové sporty prevence zdraví | |
| Člověk a svět práce | orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí | vzdělávací systém v ČR, druhy prací |