| Český jazyk a literatura |
formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. správně třídí slovní druhy. samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. |
• vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem, formulace vlastního názoru • klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa • slovní druhy • kodifikační příručky, orientace v příručkách, dostupnost jazykovědných publikací |
|
| Anglický jazyk |
Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížné promluvy i konverzace. |
volné převyprávění slyšené promluvy a konverzace |
prázdniny, volný čas, doprava, pravidelná a nepravidelná slovesa, minulý čas |
| Matematicko fyzikální základ |
- provádí početní operace v oboru celých čísel; - charakterizuje a třídí základní rovinné útvary; - využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet. |
pravidla přednosti početních úkonů; složitější úlohy k řešení; úsečka, přímka, polopřímka; vlastnosti pernamentního magnetu; magnetické pole |
|
| Člověk a jeho svět |
Objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života. |
sebereflexe - jaký jsem? |
|
| Svět přírody |
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Organizuje a přiměřeně hodnotí geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
|
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci. |
vznik prvních velkých civilizací Mezopotámie,Egypt spolupráce lidí - výhody, nevýhody |
|
| Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
basketbalová a volejbalová průprava |
|
| Člověk a svět práce |
Žaci získají přehled o stromech tuzemských i cizokrajných, způsoby zpracéováná dřeva z těchto stromů. |
Jednak výkladem formou besedy mezi řáky a vyučujícím, a pak ukázkou různých druhů dřev v různém zpracování např. dyhy,prkna, hranoly a pod. |
|