| Český jazyk a literatura |
vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. správně třídí slovní druhy. samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. |
• psané a mluvené slovo, knihovna jako interaktivní kulturní centrum • řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci • slovní druhy • kodifikační příručky, orientace v příručkách, dostupnost jazykovědných publikací |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích. |
čtení s porozuměním, volný překlad |
prázdniny, volný čas, doprava, pravidelná a nepravidelná slovesa, minulý čas |
| Člověk a jeho svět |
Zaujímá postoj proti projevlm rasismu a xenofobie. |
projektové aktivity na téma rasismus |
|
| Svět přírody |
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Organizuje a přiměřeně hodnotí geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
|
|
| Člověk a společnost |
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost. Uvede příklady archeologických kultur na našem území. |
neolitická revoluce archeologické kultury na našem území |
|
| Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
pohybové hry, netradiční pohybové hry, basketbalová abeceda |
|
| Člověk a svět práce |
Zhotovení výrobku ze dřeva dle vlastního návrhu každého žáka |
Papír,pravítko a tužka na návrh, materiál- dřevo, hřebíky a lepidlo, nářadí v dílně k dospozici, případná porada od vyučujícího. |
|