| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Využívá poznatků o jazykce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písmenému projevu i k tvořivé práci s textem. |
slovesný rod popis |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici. Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci. |
Čtení s porozuměním, volný překlad. Poslechová dovednost. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím. |
pozdravy a oslovení, požádat a poděkovat, představování, seznámení jmenný rod, číslo, členy |
|
| Německý jazyk |
rozumí zcela základním frázím |
pozdravy a oslovení, žádost a poděkování, představování, seznámení |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty. |
lineární rovnice a její zkouška slovní úlohy tepelná délková roztažnost, dilatační spáry |
16.10. Písemná práce: lineární rovnice, Brownův pohyb a difuze |
| Člověk a jeho svět |
Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. |
obyvatelstvo světa |
|
| Svět přírody |
orovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin pohlavní a nepohlavní rozmnožování |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ryby, obojživelníci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (ryby, obojživelníci) práce s atlasem |
|
| Člověk a společnost |
Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. |
struktura středověké společnosti orgány samosprávy |
Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
zpěv s hud. doprovodem, reflexe hud. poslechu vztah obsahu a formy výtv. díla, kombinace výtv. technik |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry (basketbalová průprava) |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|