| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich výzmané představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. |
Existencialismus, katolická literatura |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci. |
Poslechová cvičení. |
Hodnocení k prvnímu období. |
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. Rozumí známým každodenním výrazům. |
žádost a objednávka, tvorba inzerátu s porozuměním podmiňovací způsob |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Násobí a dělí lomené výrazy. |
krácení, násobení a dělení lomených výrazů |
|
| Člověk a jeho svět |
Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. |
· rozložení surovinových a energetických zdrojů |
18.10. - projektový den (1.-3. hodina) |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin v praxi významné uhlovodíky - alkany |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Uvede příklady dávek a příspěvků, které ze státního rozpočtu získávají občané. |
· podoba demokracie po první světové válce · sociální politika státu, důvody a zdroje |
|
| Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Informatika |
Využívá zákona odrazu světla při řešení problémů a úloh. Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. |
odraz světla základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
průpravná cvičení v košíkové a odbíjené, herní kombinace v košíkové |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
• způsoby placení, nakládání s penězi |
|