| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití. Využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
klasicismus, osvícenství, preromantismus, formování NO větné členy, doplněk, přívlastek volný těsný, přístavek složky národního jazyka a jejich užití v umělecké literatuře, obecné výklady o jazyce |
|
| Anglický jazyk |
žák ovládá a používá slovní zásobu k tématu Pravidla ve ve škole žák ústně poskytne gramaticky správně radu druhému |
modální slovesa, četba textu k tématu, porovnávání pravidel v různých kulturnícdh prostředích |
|
| Španělský jazyk |
Vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. Sdělí ústně i písemně základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích. |
Změny pravopisu s ohledem na výslovnost tvoření otázky. Budoucí čas prostý. |
|
| Německý jazyk |
rozumí známým a každodenním výrazům; ústně sdělí základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích rozumí známým a každodenním výrazům. |
žádost a objednávka; tvorba inzerátu s porozuměním; způsobová slovesa; otázka a zápor; základní předložky pro 3. a 4. pád; příslovce; vyjadřování libosti, nelibosti |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic. Využívá s porozuměním vztah mezi rychlostí drahou a časem Rozhodne jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu |
vzájemná poloha přímky a kružnice, vzájemná poloha kružnic procvičování úloh o pohybu Druhy pohybu, klid a pohyb, relativní rychlost |
|
| Člověk a jeho svět |
Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje . |
surovinové a energetické zdroje zásoby surovin,jejich čerpání |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
fyzickogeografická sféra pomocník i nebezpečí fyzickogeografická sféra |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchii a parlamentarismus. Kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání. |
Anglie, Rusko, Francie v 17. století sebereflexe vlastního chování - komunitní kruhy ve třídách. |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
deklamace, jednohlasý zpěv kresba, malba |
|
| Informatika |
Výpočet povrchu a objemu vybraných těles. |
Procvičování výpočtů povrchů a objemů těles - krychle, kvádr. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
průpravná cvičení v košíkové a odbíjené doplňkové sporty základní lidské potřeby a jejich hierarchie, složky zdraví a jejich interakce |
|
| Člověk a svět práce |
žák rozumí pojmu práce a jeho významu pro osobní život |
pojmy práce, základní biologické, sociáloní a duchovní potřeby |
|