| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. |
uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy. Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu. |
Minulý čas, nepravidelná slovesa; práce spojené s vytvářením komiksu k projektu Comenius: studium maď. legendy, vytváření příběhu.. |
Průřezové téma: Výchova demokratického občana: Objevujeme Evropu a svět. |
| Španělský jazyk |
Vyslovuje a čte nahlas foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. |
Pravidla výslovnosti a pravopisu bez interpunkce. Abeceda. |
|
| Německý jazyk |
Vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně známou slovní zásobu. |
pravidla výslovnosti a pravopisu bez interpunkce |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí. |
lineární rovnice a její zkouška jednoduché slovní úlohy Braunův pohyb, difuse |
|
| Člověk a jeho svět |
Porovnává a přiměřeně hodnotí potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
vztahy mezi světovými regiony |
Ve středu dne 19.9. nás čeká první letošní test. |
| Svět přírody |
Vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin |
pohlavní a nepohlavní rozmnožování stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi, obojživelníci, ryby) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (plazi, obojživelníci, ryby) práce s atlasem |
|
| Člověk a společnost |
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Rozpoznává projevy záporných charakterových vlastností u sebe i u druhých lidí. |
počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě charakter člověka |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. vybírá a kombinuje prostředky pro osobité výtvarné vyjádření. |
deklamace, jednohlasý zpěv kresba, malba |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry - přehazovaná |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|