| Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
opakování gramatických pravidel a gramatického systému klasicismus, osvícenství, preromantismu uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí |
|
| Anglický jazyk |
-vyžádá jednoduchou informaci -jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích |
vyjádření pomocí minulého času prostého present perfect - opakování konverzační aktivity a poslech zaměřené na probrané gramatické jevy rozřazovací test |
|
| Španělský jazyk |
Opakování učiva 7. ročníku. |
Slovní zásoba, časování pravidelných a vybraných nepravidelných sloves, slovesa s přehláskou, opisné vazby. |
|
| Německý jazyk |
rozumí známým a každodenním výrazům; ústně sdělí základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích |
žádost a objednávka; tvorba inzerátu s porozuměním; způsobová slovesa; otázka a zápor; základní předložky pro 3. a 4. pád; příslovce; vyjadřování libosti, nelibosti |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých a racionálních čísel. Rozhodne, jaký druh těleso koná vzheldem k jinému tělesu |
opakování 6. a 7. ročníku. zlomky, závorky, přednosti početních úkonů, rovnice. zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí relativita pojmů klid a pohyb |
Ve čtvrtek 6. nebo v pátek 7. 9. opakovací písemná práce ze 7. ročníku, aneb, co vše bych měl umět a co vše jsme nezapoměl.... |
| Svět přírody |
Seznámení se s očekávanými výstupy pro 9.ročník Opakování očekávaných výstupů z 8.ročníku Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. |
fyzickogeografická sféra pomocník i nebezpečí |
|
| Člověk a společnost |
Opakování učiva 7. ročníku. |
vláda Marie Terezie |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
deklamace, jednohlasý zpěv kresba, malba |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
průpravná cvičení v košíkové a odbíjené základní lidské potřeby a jejich hierarchie, složky zdraví a jejich interakce |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím |
seznámení s předmětem aplikace výstupu na prostředí ve třídě a ve škole |
|