| Český jazyk a literatura |
dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 80. let do současnosti. |
• jazyková norma, řečová etiketa, důraz na psací písmo v psané komunikaci • výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých • charakter kultury a literatury v 80. a 90. letech u nás i ve světě - proměny kultury a jejích hodnot, nástup multimédií |
|
| Německý jazyk |
zapojí se do jednoduché, pečlivě vyslovované konverzace dalších osob prostřednictvím běžných výrazů, poskytne požadované informace |
konverzace s použitím stupňování přídavných jmen a příslovcí |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
Malba. Hudební doprovod k písni. |
Dokončování ročníkového projektu Moji hrdinové. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
odbíjená, doplňkové sporty |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |