| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70.let - 80. let 20. století. porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
• přehled a ukázky světové a české literatury 70. a 80. let 20. století • recenze, kritika, tvorba "na motivy", autorská poetika filmového a divadelního tvůrce, československé (české) oscarové filmy |
|
| Anglický jazyk |
sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy |
podmínkové věty |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
Restaurace, pošta, banka, služby, hotel. |
Konverzace - Isabel. |
| Německý jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci a odpověď na otázku. |
"spojky a spojkové výrazy, slovosled vedlejších vět omluva, přání, sjednání si schůzky, rozlišování tykání a vykání" |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi. Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka. Aplikuje znalosti o principech hašení požárů a řešení modelových situací z praxe. |
chemická výroba - rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin plasty a syntetická vlákna léčivé a návykové látky pesticidy, detergenty průmyslová hnojiva hořlavé látky - třídy hořlavých látek |
|
| Člověk a společnost |
Vyjádří svůj názor na Chartu 77 a na dobu, ve které tento dokument vznikl. |
Charta 77, porušování lidských práv osobnosti 70.let Anticharta |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• hudební aktivity • uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Tělesná výchova |
Užívá osvojované názvosloví na úrovni rozhodčího. |
komunikace v TV |
doplňkové míčové hry |