| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře ve 2. polovině 19. století |
VH, VV, poměry mezi VH, druhy VV, graf složitého souvětí historická próza - A. Jirásek, ruchovci, lumírovci |
|
| Anglický jazyk |
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a texty. |
Minulé časy (předpřítomný a minulý čas prostý), jejich srovnání a užití. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
Situační dialogy v restauraci a hotelu. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných; určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. |
válec, koule, jehlan, kužel; výrazy s proměnou, vyjádření neznámé ze vzorce; rozdíl v pojmech teplota a teplo; tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky; |
Písemná práce na výpočty tepla asi 25.5. a blíží se závěrečná čtvrtletní práce, kterou budeme psát bohužel 1.6.2012, není to hezký dárek. |
| Člověk a jeho svět |
Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni - v obci, regionu. |
· fair trade, ochrana životního prostředí |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příkladynarušení rovnováhy ekosystému. |
geologický vývoj, práce s geologickou mapou ochrana životního prostředí, chráněná území globální problémy a jejich řešení |
|
| Člověk a společnost |
Popíše výhody spolupráce mezi státy. Vymezí a lokalizuje region Prahy. Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu. |
spolupráce mezi státy a uzavřenost - příklady, srovnání charakteristika pražského regionu přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy |
Balkánská krize |
| Estetická výchova |
Rozpozná některé z tanců různých stylových období. |
Hudba a tanec v průběhu staletí. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech a pohybových hrách. Dává do souvislosti zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu mladého člověka. Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni. |
košíková, odbíjená doplňkové sporty zneužívání návykových látek patologické jevy |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových siuacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
Příprava na pracovní pohovor. |
|