| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě jazykových projevů podle komunikační situace. |
interpunkce ve větě jednoduché i v souvětí - opakování graf složitého souvětí líčení |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích. Čte nahlas a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu. |
Orientace v anglicky psaném textu. Foneticky správné a plynulé čtení. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
V restauraci a hotelu. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací. Načrtne a sestrojí sítě základních těles. Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem - odloženo. |
slovní úlohy sítě těles pokračování rozdíl v pojmech teplota a teplo |
|
| Člověk a jeho svět |
Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni - v obci, regionu. |
· fair trade, ochrana životního prostředí |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje různé druhy vody a uvedeš příklady jejich výskytu a použití Uvedeš příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhneš nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění |
destilovaná, pitná a odpadní voda, výroba pitné vody, čistota vody čistota vody, čistota a složení ovzduší, ózonová vrstva |
Environmentální výchova, základní podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí - nutnost ochrany vody, zdroje znečištění |
| Člověk a společnost |
Popíše výhody spolupráce mezi státy. Objasní souvislosti globálních a lokálních problémů. |
spolupráce mezi státy a uzavřenost - příklady, srovnání lokální aspekty globálních problémů - Praha |
Ve středu dne 16.5. nás čeká další velký test. Aktuální problémy Prahy (a dalších velkoměst) |
| Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
Hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech a pohybových hrách. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
herní kombinace v odbíjené florbal, přihrávaná, sálová kopaná bezpečnost při pohybových činnostech - první pomoc při TV a sportu |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
Pracovní pohovor. |
|