| Český jazyk a literatura |
Tvorba jazykových projevů podle komunikační situace. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
líčení antická literatura - vytvoření přehledu žánrů a nejdůležitějších představitelů |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché písemní sdělení v minulém čase, které se týká situací z běžného života. |
Nepravidelná slovesa, otázky, zápor |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
konstrukce trojúhelníku podle SSS,SUS,USU Rozšiřování a krácení zlomků, početní operace se zlomky (sčítání, odčítání, násobení, dělení) |
Noste rýsovací pomůcky!!! |
| Člověk a jeho svět |
Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. |
protiprávní jednání, jeho postih |
PT: Výchova demokratického občana - občan, občanská společnost a stát |
| Svět přírody |
Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. určí podmínky postačující pro aktivní fotosyntézu. |
základní princip fotosyntézy dýchání rostlin rozmnožování a růst rostlin rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin práce s atlasem adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí fotosyntéza fotosyntéza - teplo, světlo, oxid uhličitý, voda |
|
| Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států. |
vrchol a krize římské říše ( doba od 1. do 4. století) změny způsobené přijetím křesťanství, vznik nových států |
Ve středu dne 16.5. nás čeká letošní (asi) předposlední test. |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• hudební aktivity • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
vybíjená doplňkové sporty basketbalová průprava volejbalová průprava průpravná cvičení v přehazované |
|
| Člověk a svět práce |
Příprava na samostatnou práci zhotovení výrobku z kovu ( vypracování pracovního postupu jednotlivých prací, nakreslení výkresu). |
Vysvětlení vyučujícím jak provádět jednotlivé (operace) práce s nářadím a materiálem. Výkres předkreslen na tabuli, vysvětleno co |
|