| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 2. pol. 20. století. využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
vybraní autoři a díla 2. české lit. 2. pol. 20. st. výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých |
|
| Anglický jazyk |
- sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy - písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty |
samostatné písemné vyjadřování, psaní dopisu/emailu předpřítomný versus minulý čas, porovnání času a jejich užití |
Výchova demokratického občana - Evropa a svět nás zajímá - reálie Austrálie |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace dalších osob prostřednictvím běžných výrazů, poskytne požadované informace. |
Spojky a spojkové výrazy. |
|
| Německý jazyk |
reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace |
dopis, počasí, odívání |
|
| Matematicko fyzikální základ |
nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí; určí vlastnosti polovodiče - zapojí správně polovodičovou diodu; zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. |
různorodé matematické úlohy v rámci přípravy na zkoušky SŠ; prostorová představivost; vlastnosti polovodiče - polovodičová dioda; elektrárny |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - nervová soustava, rozmnožovací soustava zdroje složek potravy člověka zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů,tuků, bílkovin a vitamínů v lidském těle |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se v 60. letech ve světě. Popisuje život lidí v ČSR po roce 1968. |
hnutí hippies, válka ve Vietnamu Pražské jaro 1968 |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• hudební aktivity • uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
odbíjená, doplňkové sporty |
osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |