| Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
popis - prostý, odborný, umělecký (popis místnosti, líčení) antická literatura - vytvoření přehledu žánrů a nejdůležitějších představitelů |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
Konstrukce trojúhelníku podle SSS,SUS,USU zavedení pojmu zlomek |
nosit rýsovací pomůcky!!! |
| Člověk a jeho svět |
Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Oblast Evropy jako celku. |
|
| Svět přírody |
Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin. Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. určí podmínky postačující pro aktivní fotosyntézu. |
stavba, výskyt a význam lišejníků symbióza stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin uspořádání stavby rostlinného těla stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin fotosyntéza fotosyntéza - teplo, světlo, oxid uhličitý, voda |
|
| Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. |
společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě právo - soubor práv a povinností |
|
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost • hudební aktivity • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava volejbalová průprava průpravná cvičení v přehazované |
|
| Člověk a svět práce |
Příprava na samostatnou práci zhotovení výrobku z kovu ( vypracování pracovního postupu jednotlivých prací, nakreslení výkresu). |
Vysvětlení vyučujícím jak provádět jednotlivé (operace) práce s nářadím a materiálem. Výkres předkreslen na tabuli, vysvětleno co je půdorys, bokorys,druhy znečení kót a pod. |
|